Polar Coordinate

…embracing the inner geek

HeroClix: Som lyn fra klar himmel

leave a comment »


Thunderbolts (Bilde: Marvel)

Ny turnering på gang, og siden det er en haug set som «pensjoneres» fra modern age i juli, var tanken at de skulle få en siste mulighet til å skinne. Derfor var det 400 poeng modern age som var dagens stipulasjon.

Det passet jo ypperlig siden jeg dermed kunne bruke laget jeg vurderte sist, Thunderbolts! 3 av de 4 brikkene der er blant de som nå pensjoneres fra modern age.

Thunderbolts

Thunderbolts

Runde 1: Bye-bye Batman

Gotham Nights

Første motstander var Lars og hans Gotham-gærninger. Her startet det fryktelig galt, for Lars, når selveste lynvingen selv feilet to angrep på Bullseye. Det kostet meg riktignok en team-reroll, men likevel. Jeg kunne så starte å pushe angrepet. Venom låste opp Green Lantern, mens Bullseye og Moonstone tok knekken på Harvey Dent. Siden jeg hadde valgt Ultimates som team ability via Thunderbolts ATAen kunne ikke Batman gjemme seg heller, og måtte gå offensivt frem. Bortsett fra at Venom var litt bråkjekk og fikk seg en smekk, traff Lars ikke på noen angrep, mens jeg stort sett traff på alt jeg prøvde på. Det ble dermed en strålende start med en Seier!

Runde 2: Thor vil ha tordenen sin for seg selv

Smertefulle Avengers

Neste kamp var mot Bjørn og hans ufyslige Avengers. Selv om Bullseye klarte å plukke opp Scorpio Keyen, ga jeg meg selv et handicap ved å konsekvent å glemme at jeg hadde valgt Mystics som TA denne runden. Ikke at det hjalp noe særlig, siden Thor laget hakkemat av mine tapre «helter». Sandman bandt opp Moonstone og Luke, mens Venom ble slått rett ut av Thor når han prøvde å få has på Cap. Det ble dermed et pinlig Tap og 0 poeng.

Runde 3: Elementært min kjære Robin

Detektiver på sporet

Situasjonen før siste kamp var litt spesiell. Jeg skulle møte detektivene til Kirr, og siden vi begge hadde en seier og ett tap, ville vinneren her gå til finale (mot Bjørn) som hittil var ubeseiret og hadde i særklasse flest poeng. Lars var alt slått ut med to tap, mens Per Arne ikke kunne spille mer enn en runde på grunn av jobb. Det ble en overraskende jevn kamp. Jeg hadde igjen valgt Mystics, men burde nok heller valgt Ultimates, siden det var en del Stealth ute å gikk. Selv om jeg klarte å ta ut en del av laget hans, ble Menneskejegeren fra Mars en for tøff nøtt å knekke, særlig med så mye Police og Enhancement som støttet ham. Jaja, et helt fair Tap.

Premier

Shanna, en ekstra Adaptoid, Hulk og Mr Immortal

Jeg hadde romstert litt i gratisboksen og funnet noen brikker jeg ikke hadde fra før. I tillegg fikk jeg en ekstra hyggelig overraskelse. Lars hadde vunnet Fellowship-premien, og han donerte den rett videre til meg. (Det må retroaktivt sies å være god svært sportsånd, så fellowshipen var velfortjent.) Dagens fellowship var GG102 Hulk – 130 poeng. Så dermed gikk det ikke så verst likevel!

Written by -e-

juli 1, 2012 at 21:45

Publisert i Hobbyer, Spill

Tagged with , ,

Kommenter

Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 461 andre følgere