Polar Coordinate

…embracing the inner geek

HeroClix: Heil Hydra

legg igjen en kommentar »


Heil Hydra!

Det er juni, og tid for runde 6 i Infinity Gauntlet-serien. Denne gangen var stipulasjonen 400 poeng Modern, alle lag måtte oppfylle reglene for team theme for et non-generic keyword.

Så var spørsmålet hvilket keyword jeg skulle gå for. Lenge vurderte jeg M.O.D.O.K.s 11. men jeg endte opp med Hydra. Mest fordi jeg hadde bedre oversikt over brikkene som passet der. I etterpåklokskapens lys hadde jeg nok heller valgt MODOK-gjengen, men sånn kan det gå når det pluteslig blir kinotur kvelden før turnering.

Heil Hydra

Runde 1 – Galaktisk grusing

Guardians of the Galaxy

Første runde var mot Steins Guardians of the Galaxy. Det gikk ikke så ille, men Adam Warlock ble en hard nøtt å knekke. Med Cosmo som TK-support ble det for mye mobilitet, og da hjalp det ikke at jeg fikk tatt ut Drax og Jack Flag tidlig, særlig siden jeg ikke klarte å kvitte meg med Bug. Det var minst 3 bortkastede angrep. (Onde, onde terningguder.) Men siden Stein spiller som dommer ble det likevel bokført som en «SEIER» og snaue 150 poeng…

Runde 2 – Lanternelys

Green Lanterns

Huffda, Lars stilte med Green Lanterns. Naturligvis hadde han en Guardian of the Universe med på laget, og vi vet jo hvor glade Hydra er i voktere generelt (jfr. runde 1). Det ble hard og brutalt på et så åpent kart. Største skuffelsen var at jeg ikke klarte å samle noe poeng, noe som i praksis betydde takk og farvel til finaleplass. *sad panda*. Et dundrende TAP.

Runde 3 – DisAssembled

Avengers

Siste runde ble mot Bjørns Avengers. Her var plutselig laget mitt litt mer på talefot, i hvertfall frem til terningene satte seg på bakbena igjen! Det var åpenbart at jeg hadde for lite range og slet med mobiliteten. Så det ble ett nytt TAP.

Shop till you drop

Reality Gem, rivalene Nick Fury & Red Skull, assorterte lanterner og Stonewall fra gratisboksen (jeg trodde jeg hadde ham fra før, men tydligvis ikke). Maling og bursdagspresang ikke avbildet!

Siden Outland hadde 15% rabatt på alt i butikken, pluss spesialtilbud i dag, benyttet jeg anledningen til å shoppe litt. Assortert maling til noen modellprosjekt, bursdagsgave til lillebror og ikke minst noen gravity feed-figurer siden de var nedsatt fra 29,- til 5,- Ble et par dubletter, men litt bytting med bjørn betød at utvyttet ikke ble så verst likevel!

Premier

Samlemani personifisert: Collector


I tillegg til rundes deltakerpremie: IG105 Reality Gem – 10 poeng, fikk jeg også fellowship IG006 Collector – 210 poeng. Så alt i alt må jeg si meg strålende fornøyd selv om Hydra skuffet.

Neste gang det blir en slik turnering stiller jeg heller med denne gjengen.

Thunderbolts

Skrevet av -e-

juni 17, 2012 kl. 04:02

Publisert i Hobbyer, Spill

Tagget med , ,

Kommenter

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 444 andre følgere