Polar Coordinate

…embracing the inner geek

Timing, penger (og Milla)

leave a comment »


Fikk omsider samkjørt budsjettet i dag, etter å ha lett frem noen gamle bilag. Å føre budsjett og regnskap er en god vane jeg la meg til mens jeg studerte, den gangen man fikk hele studielånet på en gang. Man får fort noen aha-opplevelser på hvor det blir av pengene med et passe detaljert budsjett og regnskap. Og jeg er selvfølgelig materalistisk nok til å like å se hvordan privatøkonomien er. Virker som om det er flere som kunne trenge ett grunnkurs i privatøkonomisk styring forresten, om man antar at denne damen ikke er helt alene. Greit å ha i bakhodet at forbrukslån er penger ut av vinduet, og kredittkort aldir skal brukes om det er penger du ikke har. (Å bruke det til å betale reiser så du har reiseforsikring, kjøpe varer på nett så du har utvidet angrerett, eller for å fordele utgifter når en regning forfaller uken før du får penger inn er vel å bra, men da vet bruker du kortene som en betalings metode, ikke som en finansieringsmetode.)

Ultraviolet


Men neste måned blir kjip. Studielånsregningen kommer hvert kvartal, greit nok. Men også Internett, telefon og strøm kommer kvartalsvis… og alt for faller selvsagt SAMME måned.
:P
Det er ikke like praktisk, så i august blir jeg blakk som en student i eksamenstida! Særlig siden augustlønningen er mindre enn vanlig siden halve juli var ferie!

Heldigvis kan jeg fordele studielånet på to måneder, og med dobbelt jobb denne måneden så burde september bli noe trivligere. Og det er mye moro som er gratis, når det først er litt fritid. (noe det av naturlige grunner har vært lite av de siste ukene, og nepe blir mer av de neste.) Sånn utover brettspill naturligvis, så hjelper en velfylt «vinkjeller» og et fyldig bibliotek av DVDer…

Det femte element er som vi som så ''Captain Planet'' som små husker: ''Hjerte''.


Og forleden natt når jeg ikke fikk sove, (Urutinert å drikke så mye kaffe så sent, jeg vet), benyttet jeg anledninge til å se igjen en gammel venninne i actionfilmene: Milla Jovovich.
Resident Evil triologien har tålt årene bra, 5 element er fortsatt corny, og selv Ultraviolet er helt gangbar, om enn noe cheezy. Og Milla selv er selvsagt den perfekte action-girl. Sexy uten å være modellpen. (Digresjon: Ja det utsagnet er ironisk siden hun jo er modell, men de færreste modeller er jo hva vi gjerne kaller modellpene, i motsetning til mange skuespillerinner.)
Hun er troverdig som protagonist, i motsetning til mange jenter i tilsvarende roller der du bare vet at stunt-dobbelten og body-dobbelten har mesteparten av tiden på skjermen. Det er noe med kroppspråket som vekselvis er guttejente og helt alien, kombinert med skikkelige rovdyrøyne. (Som ikke må forveksles med rådyrøyne.) Uansett, håper jeg får sett Resident Evil: Afterlife når den kommer på kino i høst. Vurderer også å se om ikke4th Kind ligger ute på en passende torrent, kombinasjonen Milla + X-filesaktig mysterium i en avsondret småby sounds promissing, men først bør jeg kanskje få sett unna noe av det jeg har liggende.

''My name is Alice - And I remember EVERYTHING''


Og i august får jeg heller bare nynne på denne når jeg blir lei av slunken saldo:

[Youtube=http://www.youtube.com/watch?v=RBHZFYpQ6nc&rel=0]

Written by -e-

august 1, 2010 at 19:18

Publisert i Film, Filosofi, Snodig, Ymse

Tagged with ,

Kommenter

Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 922 andre følgere